Jag lindar Saffis ben i princip innan varje gång vi ska rida. Detta är dels för att skydda benen mot skador och dels för att få igång cirkulationen i benen. Ju högre cirkulationen är, desto snabbare kommer hennes ben att läka. 
Men jag smörjer också med arnica utspädd med aloveragel. Detta är för att arnican lindra muskelsmärtor och svullnad tillfälligt. Safari har också gallor (överflödig vätska i lederna) och de smörjer jag med tigerbalsam innan lindning för att lindra.
 
Jag anväder paddar under fleccelindorna för att skydda mot slag men också för att få ett jämt tryck över hela benet . Fram har jag vanliga, lite minder paddar medans jag har rättså mycket högre därbak. De är så höga så att de gå över knäna på henne. 
På det skadade benet har jag en specialpadd som ska öka cirkulationen ännu mer för att hjälpa läkningen.
 
Till vänster är frampaddarna och till höger bakpadden.
 
Några av mina favorit lindor. 
 
Den väldig smutsiga specialpadden.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej